SAS Installatietechniek - Almelo  SAS Installatietechniek - Almelo © 2014 Artikel 4 Tarieven. 1. Alle door het BEDRIJF genoemde tarieven zijn, tenzij anders\ schriftelijk vermeldt, per maand inclusief BTW. De tarieven kunnen door het BEDRIJF worden gewijzigd. 2. Indien het BEDRIJF een tariefsverhoging vaststelt welke meer is dan de landelijke index in de branche, de indexering op basis van de Tabel Regelingslonen Bouwnijverheid en Installatiebedrijven van het CBS, zal het BEDRIJF de verhoging tenminste 30 dagen voor de verhoging aankondigen. 3. Als aankondiging geldt een kennisgeving, geplaatst in één of meer dag- of weekbladen die in het gebied waarin het BEDRIJF werkzaam is verspreid worden, dat de tarieven zijn gewijzigd en bij het BEDRIJF ter inzage liggen en aldaar op aanvraag kosteloos verkrijgbaar zijn. 4. Indien een KLANT een tariefsverhoging conform lid 2 van dit artikel niet accepteert, kan hij het ABONNEMENT opzeggen mits dit schriftelijk en voor de ingangsdatum van de tariefsverhoging geschiedt. Artikel 5 Verplichtingen van het BEDRIJF. 1. Het BEDRIJF zal de met de KLANT overeengekomen werkzaamheden als een goed vakman uitvoeren. 2. Het BEDRIJF zal in geval zich gebreken voordoen, deze zo spoedig mogelijk verhelpen. Indien er reparaties nodig zijn buiten de werkingssfeer van het ABONNEMENT, zal niet tot uitvoering worden overgegaan tenzij de KLANT uitdrukkelijk met het uitvoeren van de werkzaamheden heeft ingestemd. 3. Van de in het kader van het ABONNEMENT verrichte werkzaamheden, zal een werkstaat worden opgemaakt, die door de KLANT voor akkoord moet worden ondertekend. 4. Werkzaamheden buiten het kader van het ABONNEMENT zullen aan de KLANT in rekening worden gebracht. Ook deze werkzaamheden worden op de werkstaat, als bedoeld in het vorig lid, vermeld. Artikel 6 ONDERHOUD. 1. Het ABONNEMENT omvat, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen, ONDERHOUD aan het TOESTEL en / of RANDAPPARATUUR dat volgens de onderhoudssystematiek van de fabrikant van het TOESTEL wordt uitgevoerd. Van de onderhoudsfrequentie volgens de fabrikant kan door het BEDRIJF worden afgeweken. Het ONDERHOUD per TOESTEL geschiedt één maal per 18 maanden, waarbij het ONDERHOUD feitelijk plaatsvindt niet eerder dan 16 maanden na, respectievelijk niet later dan 20 maanden volgend op de laatste onderhoudsbeurt. Artikel 7 STORINGEN. 1. Het BEDRIJF is in geval van STORINGEN 24 uur per dag bereikbaar. 2. Ingeval van STORINGEN aan een TOESTEL en / of RANDAPPARATUUR zal het BEDRIJF binnen 24 uur na de melding van de STORING trachten de STORING te verhelpen, tenzij een spoedeisend karakter ontbreekt. 3. Bij STORINGEN die onder de garantiebepalingen vallen van een INSTALLATEUR en / of fabrikant dient de KLANT het garantiebewijs te tonen aan de medewerker van het BEDRIJF. Indien de KLANT het garantiebewijs niet kan tonen, is de KLANT de kosten van het verhelpen van de STORING aan het BEDRIJF verschuldigd. 4. STORINGEN ten gevolge van toevallige of moedwillige beschadiging dan wel onoordeelkundige bediening of ten gevolge van werk dat is uitgevoerd door anderen dan het BEDRIJF vallen buiten het ABONNEMENT. 5. In geval van onterechte storingsmeldingen kan het BEDRIJF voorrijkosten in rekening brengen.